Marrakesz, Jebel Toubkal – wyprawa na północ Afryki : podsumowanie

Aaaaa ja chcę jeszcze! Więcej i więcej ! Wiecie jak wygląda kot albo pies, który chce się gdzieś położyć, a nie mogąc znaleźć sobie miejsca kręci się nerwowo w kółko i rozgląda dookoła w poszukiwaniu podpowiedzi i ratunku? Ja czuję się teraz dokładnie tak samo – z tą przewagą do sierściatych jednak, że mogę o tym powiedzieć głośno (albo napisać). Wiecie, jedno stwierdzam z całą pewnością : od momentu, gdy do głowy wpadnie nam jakiś pomysł, który mieści się w kategorii marzeń, nie spieszcie się z jego spełnianiem – im dłużej czeka się na realizację, tym bardziej ona smakuje, a czas realizacji jest wyjątkowo ekscytujący. Ja w lipcu postanowiłam wybrać się na wyprawę na północ Afryki – jest koniec października, a ja już wróciłam…Udało się załapać okazyjnie na świetną ofertę (jedna osoba zmuszona była zrezygnować ze względu na dość poważną kontuzję), więc nim zdążyłam się rozsmakować w oczekiwaniu – pakowałam się na samolot.

Ale po kolei. 10 dni najwspanialszej przygody w życiu rozpoczęte początkiem października, na lotnisku w Warszawie. Tego samego dnia – lądowanie w Marakeszu. Drugiego dnia na dzień dobry – zwiedzanie miasta. Dookoła kolorowo, wesoło, zupełnie inny klimat niż znany powszechnie z Europy czy też nawet innych miast poza nią. Następnego dnia rozpoczyna się część właściwa, a więc przejazd do Imlil, a następnie przejście do schroniska, z którego już następnego dnia – wejście na szczyt! Na ten temat poświęcę osobną notkę, bowiem nie sposób zawrzeć wrażeń w kilku linijkach. Po powrocie do Marrakeszu – przejazd do Ajt Bin Haddu  , nocleg zaś w dolinie Dades, przejazd do wąwozu Todra, potem na pustynię, safari na wielbłądach, nocowanie w namiotach na pustyni…

Każdy z tych etapów zasługuje na szersze omówienie – szykujcie się więc na solidną dawkę moich wynurzeń! Jak tylko ochłonę, postaram się opisywać wszystko po kolei! To były najpiękniejsze dwa tygodnie mojego życia!

Jedna uwaga do wpisu “Marrakesz, Jebel Toubkal – wyprawa na północ Afryki : podsumowanie

Skomentuj

